3. Alcohol heeft meer invloed op je dan je weet. Ik zeg niet dat 'hardlopers alcohol moeten opgeven', maar als je een doel hebt, probeer dan minstens 2 -4 weken te drinken (zoveel als je kunt) voor een race. Ik heb mijn best gedaan PB voor een halve marathon nadat ik 5 weken volledig alcoholvrij had genomen (wat op zichzelf al een enorme uitdaging was bij sociale evenementen). Ik ben nog nooit zo dichtbij gekomen en het enige belangrijke verschil was het ontbreken van een paar (of veel) Vinos in de 5 weken ervoor.
4. Hardlopen is gemakkelijk - het is gewoon de motivatie die moeilijk is. Terwijl het hebben van een looppartner of trainingsmaatje geweldig is (en sociaal!), Moet je JOUW motivatie vinden om te rennen, en dat blijven onthouden. Omdat je oefenpartner er niet is, moet je jezelf blijven motiveren. Mijn motivatiedoelen vari?ren, maar op dit moment is het de stad om te surfen (14 km leuke run) in minder dan 60 minuten.
5. Volg uw voortgang. Er zijn honderden apps, fitness-trackers en draagbare fitnessaccessoires die de cadans, vooruitgang, calorie?n enz. Bijhouden. De beste die ik heb gevonden? STRAVA. Het is eigenlijk de Facebook voor hardlopers, en het is gratis. Het houdt je kilometervloeiingen bij, je afstandsrangschikking bij je vrienden, en je kunt commentaar geven op elkaars runs (en krijg tips over wat de rest van je doet). Het houdt me gemotiveerd.
Wat heb je geleerd over hardlopen? Wil je een level omhoog gaan? Welnu, als hardlopers zijn er verschillende dingen die we moeten doen om vooruitgang te boeken in tempo, tijd en uithoudingsvermogen. En terwijl we allemaal weten dat gezond eten en voldoende slaap helpen zou zijn, zijn er dingen die we negeren en die onze prestaties be?nvloeden. Het goede nieuws is dat je nog steeds die mijlpaal kunt bereiken die je beoogt! Je moet gewoon werken aan het doorbreken van slechte loopgewoonten.