Ik dacht gisteren over taal. Of liever gezegd terminologie. Als je te veel op sociale media rondhangt, zou je vergeven worden als je denkt dat niemand ooit een lange termijn 'doet'. Ze breken het. Ze maken er een einde aan. Ze vernietigen het. Ze worden er ronduit gewelddadig mee. Maar weet je wat ze - wij - allemaal aan het doen zijn? We zijn goede jongens en meisjes en doen ons huiswerk: we oefenen.
Het is niet echt een modewoord voor sociale media, maar herinnert eraan dat het martelende pogingen zijn om de basis van de piano of je tijdenstafels onder de knie te krijgen. Maar echt, dat is eigenlijk wat je doet. Lange runs - tenminste wanneer je een halve of hele marathontraining volgt - zijn net zo ongeveer oefenen in het vechten tegen de stemmen in het hoofd, omdat ze het uithoudingsvermogen in de benen en longen vergroten. Je weet dat je sneller kunt rennen, dus oefen je langer. Je oefent de beetjes wanneer je hoofd zegt het op te geven, voordat je erop wijst dat je benen zich in feite ok voelen. Je oefent je mantra om die stemmen te blokkeren (om een ??of andere reden, gisteren, werd mijn gebruikelijke door Steve Way ge?nspireerde 'Do not be shit' vervangen door Dory's 'Just keep swimming')
Dus, kinderen, heb je dit huiswerk gedaan dit weekend? Of was je - om de analogie te verdoemen tot ver buiten het natuurlijke leven - zittend equivalent van een examen? Racen, parkeren of trainen - zoals altijd, kom en deel je ervaringen onder de streep.
Een kleine opmerking echter voordat ik het overdraag - meestal sluiten de reacties op deze blog na drie standaard dagen. We houden ze nu een week open, totdat de nieuwe wordt gelanceerd, dus je hebt hopelijk een plek om te blijven praten! Laat het me alsjeblieft weten via e-mail of Twitter als je mijn aandacht ergens op wilt vestigen, of me iets wilt vragen dat in een tweet past.
Van alle dingen waarvan ik verwacht dat ze een marathontrainingsschema zullen laten ontsporen - problemen of verwondingen, problemen met werk / levenssaldi, steken, hoofd niet op de juiste plaats, enz., Komt het naar beneden komen met een vervelende bug nooit bij mij op. Helaas is dat wat mij vorige week is overkomen, dus terwijl mijn weekend hard liep, heb ik absoluut geen vorige week gedaan. Ik heb niet zoveel dagen 'vrijaf' genomen - als je liegend en koortsig in bed-boxsets op de laptop 'uit' kunt kletsen - in jaren.
Een paar dagen later heb ik het vermogen om te rennen herwonnen, maar ben ik totaal mijn stem kwijtgeraakt. Geen probleem voor de marathontraining, hoewel enigszins beperkend voor mijn vaardigheid tot ouder (probeer een koppige vijfjarige te vertellen iets te doen wat ze niet wil, zonder de stem "ik meen het nu echt" te kunnen doen ...) . Ik miste twee zware runs van een halve week, moest de lengte van mijn lange run gisteren beperken tot 14 (had 19 moeten zijn) maar al met al is het waarschijnlijk niet zo'n slechte zaak. Mijn benen hadden tenminste rust.
Dus voor iedereen voel je je onder het weer - en er lijkt op dit moment ontzettend veel te gebeuren - doe het rustig aan. Ga onder het dekbed liggen, doe de doosensets op en word beter voordat je weer naar buiten gaat. Tara - dat betekent jou. En als iemand mijn stem vindt, ga dan terug naar Guardian HQ ...