Men hur han interagerar med pressscrums verkar mindre viktigt n?r han m?ts mot det ?ppna - och ofta oddball - alter ego han antar i mer bekv?ma och avsl?jande inst?llningar. Han kanske inte ?r lika mjukt som Draymond eller s? prickigt som Russ, men Kyrie Irving har blivit ett av de b?sta ?vergripande underh?llningsv?rdena i NBA. ?ven om n?gra av oss inte alltid har erk?nt det, har Irving. Han sa s? mycket p? Road Trippin 'pod, ??v?rd av Richard Jefferson, Channing Frye, och Cavs sidlinjedirekt?r Allie Clifton. Tillbringa tv? minuter med honom, f?rklarade Irving och "helt pl?tsligt ?r du som," jag visste inte att Kyrie var s?. "" Ulder och Scully ?r inte de enda som ?r ?vertygade om sanningen ?r d?r ute. Kyrie Irving sa att han varit "letar efter [sanningen] ett tag" - n?got 25-?ringen ?r alltf?r glad f?r att dyka in p? Road Trippin, d?r han ?r en frekvent och favorit g?st. Och med god anledning.
Du kanske kommer ih?g att i februari tillbringade internet tid p? Irvings jordn?ra kommentarer. Det var f?dd fr?n en konversation p? podgen, under vilken Irving sa att han hade forskat p? det. Clifton var skeptisk. Hur kunde han kanske veta, undrade hon, att hans forskning gav r?tt svar?
"Eftersom det ?r r?tt framf?r v?ra ansikten, svarade Irving. "Jag s?ger det, det ?r precis framf?r v?ra ansikten. De ljuger f?r oss. "D? f?ljde en konversation om vem" de "?r. Det var grand. Irvings kommentarer fick s? mycket uppm?rksamhet att NBA-kommission?ren Adam Silver fr?gades om det vid All-Star Weekend. Neil deGrasse Tyson slags skrattade bort det. Bill Nye Science Guy var mindre n?jes. ?ven om det var f?rmodligen Irvings mest k?nda avsl?jande p? podden, var det bara ett av m?nga fascinerande tankar han delade. Han har diskuterat utomjordingar (det h?r kommer att chocka dig, men han ?r en troende), m?nen landning (Neil Armstrongs startavtryck matchar inte fotbollens sida vid sida), hans far (som han k?rleksfullt kallade "en mini Joe Jackson "f?r att vara en slags basketpapperspappa pappa), var i bandet i gymnasiet (han spelade baritonsaxen) och en vild teori som p? n?got s?tt bundet Bob Marley, den internationella bankkartellen, jamaicanska m?rdare och JFK. Den sista var min favorit. Mannen ?r kreativ. Fast & Furious-franchisen ska anst?lla honom f?r att skriva de ?tta ?tta filmerna. Att ta upp ocks? LaVar Ball p? podgen. Det var mindre roligt ?n den jamaicanska JFK-konvojen, men det ?r fortfarande v?rt att notera. Irving sa att han hade en chatt med sin pappa, Drederick, min Joe Joe, n?r Kyrie var i samma ?lder, ?r Lonzo nu. Han sa till sin pappa att han m?ste b?rja g?ra sina egna beslut. Vid 18 ?r fick Irving sin f?rsta tatuering och genomborrade ?rat. Han trodde Lonzo kanske m?ste ha samma prata med LaVar - inte s? mycket om tatueringar och ?rh?ngen som hans egen man. F?r, som han sade: "Det ?r inte LaVars liv."